Je wordt aan het eind van de talenquest beoordeeld op:
De digitale poster;
De vragenlijst van de eigen groep;
De antwoorden op de vragen over andere digitale posters uit het boekje.
De beoordeling voor de digitale poster telt mee voor 50 %.
De beoordeling voor de vragenlijst van de eigen groep telt mee voor 20 %.
De beoordeling voor het beantwoorde boekje telt mee voor 30 %.
Je kan geen eindbeoordeling krijgen als een van de onderwerpen ontbreekt.
Het is niet duidelijk wat er gepresenteerd wordt, slordig.
Slechte kleuren gekozen. De tekst is niet leesbaar.
De onderdelen zijn nog wel overzichtelijk, teveel details.
Matig contrast. De tekst is te groot of te klein.
Elke onderdeel is duidelijk te vinden.
Goede kleuren gekozen. De tekst kan prima gelezen worden.
Je kan slecht/ onduidelijk zien en verstaan wat er verteld wordt.
De video duurt 1 á 3 minuten.
Je voldoet niet aan de eisen om het verhaal te vertellen.
Eén persoon doet het woord.
Je kan nog wel verstaan wat er verteld wordt.
De video duurt 2 á 3 minuten.
Het verhaal wordt niet met overige voorwerpen ondersteund, maar voldoet aan de eisen.
Niet iedereen komt aan de beurt.
Het is goed te zien en verstaan wat er verteld wordt.
De video duurt 3 á 5 minuten.
Er worden voorwerpen gebruikt om je verhaal te ondersteunen.
Iedereen in de groep komt aan de beurt.
Je verstaat heel slecht wat er gezongen wordt.
De tekst vertelt zeer weinig over het land dat je onderzoekt.
Je kan nog wel verstaan wat er gezongen wordt.
De tekst heeft weinig met het land dat je onderzoekt te maken.
Je kan goed de tekst verstaan.
De tekst gaat duidelijk over het land dat je onderzoekt.
Je verstaat heel slecht wat er gezongen wordt.
De tekst vertelt zeer weinig over het land dat je onderzoekt.
Je kan nog wel verstaan wat er gezongen wordt.
De tekst heeft weinig met het land dat je onderzoekt te maken.
Je kan goed de tekst verstaan.
De tekst gaat duidelijk over het land dat je onderzoekt.
Je doet weinig moeite om er iets leuks van te maken. Je schrijft maar wat.
Het liedje heeft geen melodie.
Er wordt geen instrument gebruikt.
Je laat weinig creativiteit zien. Je doet het omdat het moet.
De melodie heeft geen ritme.
Er wordt geen instrument gebruikt.
Je laat je creativiteit zien.
Er wordt een leuke melodie verzonnen.
Er wordt gebruikt gemaakt van een (muziek)instrument.
Je let niet op grammaticale correctheid.
Je vraag alles aan de docent en maakt geen gebruikt van de links onder “Bronnen”.
Je let weinig op grammaticale correctheid.
Je vraag veel aan de docent en maakt weinig gebruikt van de links onder “Bronnen”.
Je let op grammaticale correctheid.
Als er vragen zijn, maak je gebruikt van de links onder “Bronnen”.
Je woordkeuze is niet goed. Daardoor begrijpt de lezer niet wat je bedoelt.
Je herhaalt telkens dezelfde woorden. Daardoor wordt het verhaal saai en minder interessant.
Je bent duidelijk in je bewoordingen en maakt gebruik van de juiste woordenschat.
Je maakt gebruikt van synoniemen en tegenstellingen om herhaling te voorkomen.
Je hebt van internet sites teksten geknipt en geplakt op je digitale poster.
Gedeeltes van jouw teksten zijn niet helemaal door jou geschreven.
Je kan duidelijk zien dat alle teksten door jou samengevat en geschreven zijn.
Je let niet op de spelling en levert je werk slordig in.
Je bent niet consequent met het controleren van je spelling.
Je controleert je spelling . Hiervoor maak je gebruikt van de linkjes onder “Bronnen”.
Weinig inzet van elk groepslid.
Eén persoon deed al het werk van de groep.
Geen afspraken gepland.
De taken werden niet verdeeld.
Groepsleden kunnen niet laten zien waar zij goed in zijn.
Niet iedereen in de groep heeft evenveel gewerkt.
Er werd niet naar de kwaliteiten van elk groepslid gekeken. Jammer genoeg kon niet iedereen optimaal zijn eigen kwaliteiten benutten.
Het werk is altijd goed verdeeld en even goed verwerkt.
Groepsleden werkten met afspraken.
De taken werden onderling binnen de groep verdeeld. Elk lid kon gebruik maken van zijn specifieke kwaliteiten.
Geen eigen inbreng, weinig originaliteit.
Origineel, maar opdracht afwijkend.
Veel eigen inbreng, goed gehouden aan de opdracht, leuke details.