Het doel van deze talenquest was je in contact te brengen met Spaanstalige landen. En meer interesse te kweken voor hun rijke cultuur en historie.
Om meer te weten over Spaanstalige landen moest je informatie in het Spaans zoeken op internet. Dat betekent dat je veel in het Spaans hebt gelezen. Vervolgens heb je die informatie samengevat. De informatie die je op je digitale poster heb staan is informatie die je zelf hebt verwerkt. Hierdoor heb je een zeker taalniveau opgebouwd.
Je hebt je in de cultuur en algemene gegevens van een Spaanstalig land verdiept. Dat betekent dat je voortaan uitgebreid kan vertellen over dat land.
Je hebt een digitale poster gemaakt. Je hebt laten zien dat je ICT goed kan gebruiken en dat je innovatieve middelen kan gebruiken om een taal te leren. Daarnaast heb je aandacht besteed aan de lay- out van alle onderdelen. Je bent dus niet alleen bezig geweest met de inhoud, maar ook met de presentatie. Je bent lekker aan het “multitasken” geweest!
Je bent nu bewuster van de enorme hoeveelheid mensen die wereldwijd Spaans spreken. Als leerling Spaans weet je beter dan anderen dat Spaans niet alleen in Spanje wordt gesproken. Daarnaast kun je over een andere Spaanstalig land vertellen.
Je hebt ook geleerd om met je groep taken te verdelen en met afspraken te werken.
Je hebt keuzes gemaakt en die moeten beargumenteren. Je hebt geleerd in het Spaans zaken te beargumenteren met echte redenen.
Je hebt gereflecteerd en met je klasgenoten overlegd om een beslissing te kunnen nemen.
Tenslotte werd je betrokken in de beoordeling van je klasgenoten. Hier heb je geleerd om neutraal te blijven en te foccussen in de inhoud en presentatie van het materiaal van anderen.